onsdag 11 december 2013

Snart tre veckor sedan dagen D

Imorgon så är det tre veckor sedan min gallstensoperation. Vilket betyder att jag varit stillasittande i drygt 3,5 vecka eftersom jag var sjuk innan. Förstår ni att det börjar att krypa i kroppen nu?

Jag visste ju att jag skulle ha ont i några dagar, men nu tre veckor senare kan jag  inte ligga på mage än, jag är svullen fortfarande så att komma i mina vanliga byxor är uteslutet. Vad hände med det där snabba tillfrisknandet?
Jag är åtminstone så pass pigg att jag orkar mig ut på promenader, hade blivit galen av att bara sitta inne.
Det mesta går om jag bara tar det lite lugnt och är envis, som att knyta skorna..

Idag ska jag ge mig ut på min första ensamma promenad, då styr jag stegen mot vårdcentralen. Spirometri och pricktest planerat. Och självklart får man inte dricka te eller kaffe innan detta, och vad är jag sugen på för första gången på tre veckor om inte kaffe. Dålig planering...   

Inga kommentarer: