onsdag 30 oktober 2013

Status 12

Bild ifrån google
Som rubriken skvallrar om så kommer detta inlägg handla om "Status 12", en bok som Martin Melin har skrivit.
Jag såg det som en självklarhet att jag skulle läsa denna boken efter att ha följt bokens framställning i diverse sociala medier.
När Martin kom till Strängnäs och pratade om boken drog jag med mig Malin dit och vi drog ner medelåldern rejält.. Med Martins ord i bakhuvudet när jag läste boken var guld värda, kul att hitta meningar som han berättade om.
Tanken var att jag skulle sparat boken till min gallstensoperation, men jag kunde helt enkelt inte hålla mig ifrån att börja läsa...
Boken var lättläst och man drogs med ifrån första sidan till sista. Poff så var den slut. Jag hade mer än gärna sett att den var nååågra sidor till, men jag har hört ryktas om en fortsättning.. Det kändes verkligen som om man var med i bokens händelser, på Ikea parkeringen, hemma hos huvudpersonerna eller med i polisbilen. Jag var med i polisförhören och hade minst lika hög puls som huvudpersonen som var nervös inför att behöva förvränga sanningen lite...
Jag har faktiskt inte en enda negativ upplevelse med boken som jag kan dela med mig utav, den var bra ifrån början till slut. ( Och nej det skriver jag inte bara för att jag misstänker att Martin kommer att läsa det här och att jag är lite rädd för hans armmuskler... ;-) Utan jag tyckte verkligen att den var bra! )
När man kan förbeställa fortsättningen så har ni här en tjej som kommer att hänga på låset.

Så om ni får några timmar över så läs Status 12, nej det är ingen rekommendation utan en order!
    

Inga kommentarer: