måndag 25 november 2013

Dagarna efter operationen

Att vakna på fredagsmorgonen med smärta hade jag förväntat mig, men hur tar man smärtlindring när man inte kan resa på sig? Mamma fick ge mig Alvedon på sked för att jag ens skulle kunna röra mig några millimeter. Hur jag lyckades att ta mig ur sängen den dagen är ett mysterium än, men när jag väl lämnat sängen så bestämde jag mig för att aldrig gå och lägga mig igen för att slippa den kampen att ta sig upp. Jag sov sittandes i soffan och mamma serverade mig med diverse tilltugg.
En ny soffa anlände och mormor och morfar kom hit och satte ihop den. Jag satt och kollade på eftersom jag varken får eller hade ork till att hjälpa till.

Jag kämpade med smärtor hela fredagen, lördagen och söndagen. MEN det har blivit bättre och bättre. För varje dag har det känts lättare och lättare.
När magen väl inte har gjort ont så har jag istället brottats med ont i axlarna och rygg. En vanlig biverkning efter att dom blåser upp magen med luft under operationen. Jag har med andra ord sett höggravid ut.
Nu, måndag, ser jag ljuset i tunneln igen. Jag har gjort min egen frukost för första gången eftersom jag har blivit uppassad utav mamma 24/7. Har ni nån aning om hur ansträngade det kan vara att bre smörgåsar? Pust!
Vad man än gör med kroppen så använder man ju magen, när man måste hitta på nya sätt att ta sig upp ur soffan märker man hur viktig magmusklerna är.

Ikväll tänker jag ta mig ut på en försiktig promenad för att få lite frisk luft.     

Inga kommentarer: