torsdag 30 augusti 2012

Det nya livet

I våras började jag och mamma springa, sen drog mitt sommarjobb på Stenfasta igång och jag fick oregelbunda arbetstider. Löpningen dog lixom ut och när jag väl ville springa blev jag stoppad av ett jävla nageltrång som vägrar ge med sig.
Igår bet jag ihop och stoppade i min stackars tå i springskorna och följde med mamma ut. Jag blev grymt imponerad av mig själv när jag nu, flera månader efter sista löpturen fortfarande hade konditionen kvar. Nu är jag mer taggad än någonsin på att börja springa ofta igen, kanske dock inte redan ikväll. Träningsvärken i benen gör att soffan känns som ett bra val ;-)
Tån då? Den gjorde knappt det minsta ont igår, idag bultar det lite men jag har varit med om värre denna sommaren...
Men, jag ska inte ligga på latsidan för det. I eftermiddag blir det en promenad med Malin. Jag har inte träffat henne sen i början utav Juni så vi har en del att prata om så att säga.

Inga kommentarer: