torsdag 13 september 2012

Mälardalens högskola i Västerås

Imorse kl 20 över 7 satte jag mig på bussen till Strängnäs, där byttes det till bussen mot Eskilstuna. Väl framme där väntade jag och Malin i 45 minuter på att bussen mot Västerås skulle komma. 3 timmar sedan jag gick hemifrån var morgonens reseäventyr över, vi var framme i Västerås.
Vi gick och inspekterade skolan samt disskuterade en gruppuppgift. När den var slutförd var det dags för lunch. Vi gick ner till centrum där vi åt utsökt sushi, helt klart min favoritmat. Jag skulle kunna leva på sushi!
Klockan halv två var det dags för dagens föreläsning, på engelska. Hjärnan fick jobba på max för att jag skulle kunna snappa upp lite i alla fall. Engelska är väl inte min starkaste sida så att säga.
En timme lång var föreläsningen och sen var det slut för dagen i Västerås. Jag och Malin mötte upp Hilda som jag inte sett på eeeeevigheter, trevligt återseende i väntan på bussen. Malin och Hilda rörde sig ner mot stan och jag åkte tillbaka till Eskilstuna med mina klasskompisar igen. Mötte upp Emma och inväntade bussen till Strängnäs. Väl framme där fortsatte färden till Stallarholmen, äntligen hemma efter yttligare tre timmar på resande fot.
Summan av dagen då, sex timmars resande för en timmes föreläsning....

Inga kommentarer: