onsdag 24 oktober 2012

Det blev en sån dag idag

Igårkväll, ganska sent så smsade jag Malin och frågade vad vi egentligen skulle göra under dagens föreläsning. Var vi tvugna att åka till skolan? Kunde vi inte vara hemma och skriva på tentan istället?
Efter velande fram och tillbaka så kände vi både att vi borde åka till skolan men tentan kändes viktigare. Det slutgiltiga beslutet kom när jag räknade ut hur mycket tid vi egentligen skulle sitta av genom att åka till skolan.
Först drygt två timmars resväg och väntan på att föreläsningen skulle börja, en timmes lunch och sedan två timmar hem igen. FEM timmar där vi inte skulle göra något vettigt alls.
Ja ni fattar.
Jag hade dock lovat att kolla så att Albin vaknade i tid, det här med att gå upp på morgonen är varken min eller hans favorit. Min klocka ringde 7, då svarade jag på nattens mail och sms innan jag gick upp och satte på kaffe, Vi åt en smaskig frukost tillsammans innan han gick till skolan och jag var nära på att lägga mig i sängen igen. Det gjorde jag nog inte utan hade tillräckligt med diciplin att skriva på tentan.
Detta roade jag mig med tills magen började kurra nu, ehm man kan ju inte äta lunch innan 11. Så jag tog några knäckemackor att stilla den värsta hungern med. Den riktiga lunchen får bli om en timme  då Albin kommer hem på sin håltimme och steker pannkakor, vi har en deal. Jag plockade undan frukosten och ska fixa pannkakssmeten och han steker dom. Vi är jävligt bra på att deala han och jag!
En timme kvar alltså, ska jag skriva ner några flumtankar på tentan, läsa bloggar eller stänga mina vindögda ögon och ta en snabb tupplur?

Inga kommentarer: