lördag 13 oktober 2012

Resdag

Imorgon åker jag till Stockholm och träffar Fredrik, det har blivit en fin tradition att ses på söndagar. Lite mindre söndagsångest liksom.
Jag hoppar på det första färdmedlet, buss, lite innan 10. Den tar mig till Läggesta där jag byter bussen mot tåget emot Stockholm. Under denna 40 minuters resa är tanken att jag ska plugga. Det brukar faktiskt gå bra att plugga på tåget så jag hoppas att trenden håller i sig.
Väl framme på centralen tar jag tunnelbanan vidare emot Tekniska högskolan. Och där byter jag till dagens sista färdmedel, roslagsbanan. Den tar mig förhoppningsvis till Kragstalund där det sedan blir några minuters gångtid tills jag är hemma hos Fredrik.
Och hur lång tid tar allt detta? Jo, 2 timmar och 25 minuter drygt. Och på kvällen hem har jag också 2 timmars resa. I dryga 4,5 timmar kommer jag resa imorgon. Men jag lovar er, det är så värt det!

Inga kommentarer: