måndag 22 oktober 2012

Terminens första tenta

Jag öppnade igår ett nytt dokument på datorn och tanken slog mig, det här ska bli höstens första tenta som skrivs. Jag spaltade upp innehållet och sen började jag skriva. Fingrarna dansade över tanjentbordet som aldrig förr, allt bara flöt och jag hade ( enligt mig själv ) mycket bra tankar.
Idag när jag öppnade dokumentet så dansade fingrarna igen och när jag stötte på problem så löste sig dom fort. Men än så länge är det bara ett utkast, mycket kommer att ändras och det är fortfarande en lång bit till ett slutresultat, men jag har en början!
Jag hade inte läst igenom det jag skrivit innan jag ikväll läste upp texten för mamma, jag påpekade att detta verkligen bara var ett utkast. När jag avslutade tittade mamma på mig och utbrast " - Det här var ju fan bra! ". Och nu när jag tänker efter, ja den är fan bra!
Vi är alldels för dåliga i Sverige att ge komplimanger både till oss själva och andra. Så, Edvina, fan vad bra du är!

Inga kommentarer: