måndag 12 november 2012

Att säga nej

Jag är sjukt dålig på att säga nej, just för att jag hatar när andra säger nej. Men ibland måste man säga dom där tre bokstäverna. Det gjorde jag imorse, dom ringde ifrån jobbet. Jag erbjöd mig att jobba till kl 11 eftersom vi har skola på eftermiddagen men det var från kl 11 dom behövde hjälp. Och då gick det ju inte, det fick bli ett nej. Så jäkla trist!
Sen avböjde jag återträffar med jobbet den här veckan, helst av allt ville jag åka upp till Stockholm på onsdag och kramas med iaf et gäng av tanter och gubbar ifrån  somras. Men jag tackade nej nu i sista stund, visst jag skulle hinna men det kan vara skönt att andas ut någon dag iaf. Nu idag drar två kurser igång och vi har en stressig period fram till Januari framför oss. All andningstid behöver jag känns det som.
I brist på annat och att jag har för tillfället massa tid över kan ni få en inblick i hur min vecka kommer att se ut:
Måndag: Kursstart för svenska kursen på eftermiddagen
Tisdag: Kursstart för matematik kursen, heldag i skolan
Onsdag: Kanske hunddejt med Carro och Yvonne samt handboll med morfar på kvällen
Torsdag: Matteföreläsning, heldag
Fredag:
Lördag:
Söndag:
Helgen är än så länge obokad för min del, jag hoppas på att vara helt frisk då och få använda springskorna igen.

Inga kommentarer: