lördag 24 november 2012

Godmorgon världen!

--Skulle ha publicerats i fredagsmorse--

Ibland funderar jag på om ordet fritid inte finns i lärares ordlista. Som högskolestudent lär man sig att planera, planera och planera sitt liv in i minsta detalj.
Denna veckan är kalendern full av saker och igår nådde jag gränsen för hur mycket man orkar. Jag skulle sätta mig och renskriva och förlänga en redovisning igårkväll. Uppskattade att det skulle ta drygt två timmar att bli klar.
Då ställde jag mig frågan, för vem gör jag det här? Och kom fram till att detta inte främjar min egen utveckling alls. Jag skriver en sammanfattning, åker till skolan och berättar om den, hör på andras sammanfattningar. Jag kommer ju ändå läsa boken igen. Slöseri med tid. Och eftersom vi redan har så sjukt mycket att göra bestämde jag mig för att ta en pluggfredag hemma.
Sagt och gjort, jag tog en välbehövlig sovmorgon och vaknade med huvudvärk. Så jävla typiskt! Nu inväntar jag effekt av huvudvärkstabletten, sen så jäklar ska jag läsa och göra något vettigt utav den här dagen :)

Inga kommentarer: