söndag 11 november 2012

Grattis pappa

I fredags fyllde pappa år, och igår var det släktens tur att fira honom. Innan dom kom så åkte mamma och jag en snabbis till Apoteket för lite olika ärenden, jag skulle t.ex köpa salva för mina eksem på ögonlocken och armarna. Just eftersom det är ögonen så bad vi om hjälp för att inte ta fel salva, hon som jobbar där bad oss vänligt men bestämt att åka till akuten omedelbart. Ingen receptfri salva skulle hjälpa och synen kunde påverkas om vi inte kollade upp det där NU. Jag blev bokstavligt sagt livrädd. Vi åkte till jourmottagningen på vårdcentralen så att en doktor fick titta på ögonen och armarna. Jag fick två olika salvor utskrivna och redan idag känns det bättre och framför allt, jag är snyggare utan röda ögonlock ;-) Ska man vara fin får man lida pin heter det ju, och det stämmer. Det gör förbaskat ont när man har salva på. Men det är bara att stå ut...
Något jag däremot märkte är att jag inte kan ha glasögon under behandlingstiden, jag har för långa ögonfransar så när dom får salva på sig blir glasögonen skitiga. Trist!
Men vi hann hem igår innan släkten kom, en hel halvtimme hade vi till godo ;-)

Inga kommentarer: