torsdag 29 november 2012

Reflektionstid

Igår när jag la mig i sängen fick jag en verklig tankeställare. Jag klagar på att det är mycket i skolan och sånt där. Det finns ju dom som har det värre. Ja jag vet. Men ska man hela tiden tänka på andra? Får man aldrig tänka på sig själv?
Jag gick emot normen igår och tänkte på hur lyckligt lottad jag är, men samtidigt kan jag inte vara lycklig fullt ut eftersom skolan hänger över mig hela tiden.
Jag blev klarade en tenta igår, den enda jag trodde jag skulle behöva bli klar med innan helgen. Sen tittade jag lite i kalendern och kom fram till att det vore bra om jag nästan slutför nästa tenta innan helgen också.
Först lättnadskänsla när tentan blev klar och sen ångesten när jag kom på det nya. Behöver jag säga att min magkatarr hatade mig igår? Det krävdes många tabletter för att få lite smärtlindring.
Idag däremot blev dagens föreläsning inställd, så jag får en extra pluggdag. Men det ser fortfarande inte ljust ut att hinna klart innan lördag, tyvärr :(

Inga kommentarer: