söndag 9 december 2012

Överraskning

Så nu var det söndag igen och jag har tagt ett jobbigt farväl av Fredrik igen. Men först spolar vi tillbaka tiden tills igår.
Jag kom fram till Stockholm där jag med RASKA steg gick till Elgiganten som för er som inte vet ligger mellan Hötorget och Stureplan. Där handlade jag ny laddare till mobilen och gick med ännu raskare steg tillbaka till Centralen där Fredrik väntade.
Vi gick och åt och på vägen listade han ut vad överraskningen var. Vi skulle på stand up. När magarna var mätta så intog vi Hilton vid Slussen där två timmars RAW tittades på.
Jag kan varmt rekomendera detta då det var superkul! Perfekt födelsedagspresent eller julklapp :)
När det slutade åkte vi hem till Fredrik med träningsvärk i skrattmusklerna.
Imorse, läs vid lunch, väckte Fredrik mig och tyckte minsann att det var hög tid att gå upp. Det här med att komma upp på morgonen är verkligen inte min starka sida, och absolut inte ifrån hans mysiga säng.
Nåja, tillslut så var även jag på fötter och vi bestämde oss för en promenad i det fina vintervädret. Vi åkte först runt och kollade lite i Vallentuna, tittade på hans gamla skola bla. Kul att se och höra historier :) När vi fått upp värmen i bilen gav vi oss ut i kylan och gick en promenad vid sjön samt vid en kyrka. Supermysigt men ja, sjukt kallt! Jävla frys den där hålan!
När öronen värkte utav kylan så åkte vi hem och värmde oss med te och film istället, minst lika mysigt!
I vanliga fall så brukar vi skiljas åt vid kl 9, idag blev det vid klockan 6 istället. Fredrik skulle jobba kväll och jag passade på att tjäna lite pluggtid. Trodde jag... Tre timmar tidigare ifrån Stockholm men bara en timme tidigare hemma. Varför? Jo för att bussen inte väntade på tåget som var några minuter sent. Men på så sätt fick jag mysa med mormor och morfar som var snälla och hämtade mig, inget ont som inte för något gott med sig :)

Inga kommentarer: