tisdag 15 januari 2013

Slut

I söndagskväll tog jag sista tabletten på min medicinkur. Då var det alltså 28 dagar sedan jag hade ont i magen och tillbringade några timmar på akuten. Tänk vad tiden går fort.
Det skrämmer mig lite att medicinen är slut, om jag har haft lite känningar i magen på kvällen så har jag kunnat tagit en tablett och så har det känts lite bättre. Nu har jag ingen back up längre. Men det kanske inte behövs eftersom det som gjorde ont i magen borde vara läkt nu. Det sista jag vill är ju att få sådär ont i magen igen. Så nu gäller det verkligen att tänka på vad jag äter. Det finns massor av grejer man ska utesluta vid magkatarr, men då kan man inte leva ett normalt liv. Men det som jag märker att jag reagerar på kan jag ju försöka att äta lite mindre utav. Tex så behöver man ju inte äta ägg varje dag eller dricka 10 koppar kaffe varje dag. Det gäller att prioritera, ont i magen eller inte ont i magen.
Skitkropp, jag hatar dig.

Inga kommentarer: