lördag 23 februari 2013

En skitvecka

Alltså, hörreni. Vilken jäkla skitvecka det här blev. Men skolgrejer, på jobbet har den varit toppen.
Det började redan i onsdags när vi missade föreläsningen pga. bilkö. Föreläsningen i torsdags fattade jag ingenting om eftersom den till 99% innehöll återkoppling till onsdagens föreläsning.
Vid lunch i torsdags mötte jag upp mamma och Albin på stan, tiden flög iväg och när vi kom hem så blev dagens träningspass att bära in pellets.
Sent, alldeles för sent så satte jag mig och började slutföra en tenta som skulle in på fredagen. Eftersom jag skulle upp och jobba tidigt igår så stängde jag ner ganska fort och somnade istället. Jag hade väl hela fredagskvällen på mig att skriva?
Eller så också INTE, skiten skulle vara inne kl 16. Här sitter jag med en halvfärdigtenta som inte går att skicka in just eftersom den är halvfärdig. Jag mailar ansvarig lärare och verkligen håller tummarna för att jag ska få skicka in den på kvällen eftersom den andra delarna inte har varit så viktiga med tiden.
Jag fick ett nej. Här någonstans rasade min värld samman. NEJ, jag fick inte skicka in den på kvällen. Om en månad får jag skicka in den. Jag ska ändå göra klart den på måndag så slipper den ligga halvfärdig.
Sen nästa motgång, jag hämtade ut en gammal tenta i torsdags som jag visste att jag skulle komplettera och vetat att den ska lämnas in på måndag. Ja men den kan jag sitta med hela lördagen och söndag förmiddag samt på måndag eftersom den ska skickas in. Vet ni när den ska in? 07.59 på måndag. Plus att den ska lämnas in i pappersform på skolan. Där gick måndagen bort. Jag kommer troligtvis få jobba på måndag också... Och igår kom jag på att vi ska fira David och Anna ikväll, kvällen idag går bort. Så nu ska jag skriva som en galning och hoppas på att den blir klar innan kvällens festligheter.
Ja ni hör, det är fan svårt att hålla humöret uppe!

Inga kommentarer: