torsdag 14 februari 2013

Innehållsrik dag

Jag har nu officielt friskskrivit mig ifrån den dumma influensan jag fick. Jag är nu pigg som en nötkärna igen. Puh!
Började dagen i skolan med att både lyssna och sen själv redovisa vårt grupparbete. Vid lunch var det dags att röra sig hemåt igen. Tåget var sent idag igen, zzz! Så jag missade bussen hem med några få sekunder. Men på så sätt fick jag en timmes extra pluggtid som jag utnyttjade väl med läsning. Sedan var det dags att åka med mamma och Albin till Tuna park där födelsedagspresent skulle inhandlas till helgens kalas. Det blev en myseftermiddag, tyvärr utan shopping för mig...
Väl hemma igen mötte jag upp Carro för en promenad med henne och Rufus. Det blev en härlig pratstund och det var skönt att äntligen gå en promenad eftersom jag inte gjort det på över en vecka.
När den friska luften var intagen var det dags att ta tag i kvällens plugg vilket jag nyss färdigställde. Skönt att slippa sitta uppe hela natten!
Imorgon ska jag möta upp Elin för en fika, det var hur länge som helst sen jag träffade henne så det blir ett kärt återseende. Och jag misstänker att det finns mycket att prata om, som vanligt.
På kvällen är en vinkväll med Malin planerat. En fredag innehållande tjejsnack alltså! Det behöver jag efter den här veckan.

Inga kommentarer: