söndag 3 mars 2013

5 veckor på 4...

När man pluggar på högskola så är det motsvarande ett heltidsjobb, 40 timmar i veckan. Vi ska alltså göra skolrelaterade saker 40 timmar...
Jag lämnade in min lönerapport i fredags och där kunde jag skåda att jag nästan jobbat 40 timmar på en månad. Jag har alltså jobbat en vecka 'för mycket'. Nu råkar det ju vara så att jag inte pluggar 40 timmar i veckan. Men det är inte så konstigt att jag inte hinner med något längre när jag jobbar så mycket...
Fast jag älskar ju att jobba och får grymma erfarenheter som jag kan använda mig av i skolan, så det är grymt!
Men ja, andra saker blir drabbade. Tex mitt minne. Jag har fått hemskt dåligt minne och jag minns knappt ansikten längre...
Är det värt det egentligen?
Hur länge kommer jag att orka?

Inga kommentarer: