lördag 23 mars 2013

Rätt ska vara rätt.

Jag hämtade ut en tenta i torsdags med betyget godkänd efter komplettering. Jag ska skriva ut fem stycken förnamn sen är jag godkänd, ingen big deal alltså.
MEN, tittade på en klasskompis tenta som blivit godkänd fast vi gjort samma fel. Borde det inte vara lika för alla?
Jag blir så arg på sånt att jag skickade ett mail till läraren som rättat:
"Hej xxx,

Jag hämtade ut min TEN1 och blev Godkänd med komplettering på referenslistan medan en annan i klassen blev godkänd men hade en exakt likadan referenslista som mig. Borde det inte vara samma bedömningskriterier för alla studenter? Varför ska jag ändra småsaker om du ändå godkänt andra med samma fel?

Tacksam för förklaring.

Mvh

Edvina Broberg"

Nu hoppas jag att hon har en bra förklaring.

Inga kommentarer: