tisdag 2 april 2013

Sova?

Jag har alltid till och från haft svårt att somna och att sova. Det går i perioder. Jag har ännu inte lyckats lista ut dom här olika perioderna.
Jag har den senaste tiden somnat så fort jag lagt huvudet på kudden och sen sovit till klockan har ringt eller mardrömmarna stört.
Igårkväll däremot, jag pratade med Fredrik en snabbis och sen somnade jag hyfsat tidigt. Innan 23.
Men sen, två timmar senare vaknade jag igen. Nu ligger jag här och väntar på att få gå upp om drygt två timmar.
Jag lovar att ni nu tänker att jag borde lägga ifrån mig mobilen, trust me, jag har försökt. Inte somnade jag för det.
Det finns ingen logik i alls att jag är vaken, ingen. Kan inte ens skylla på mardrömmar eller att jag sov länge igår.
Det enda långsökta jag kan komma på är att jag drack c-vitamin igårkväll. Kan man bli pigg av det? Så pass pigg att man inte kan sova?
Som sagt, två timmar kvar tills det är dags att gå upp.

Inga kommentarer: