torsdag 18 april 2013

Svensk sjukvård när den är som bäst?

Igår var det dags för mitt nageltrång att opereras bort. Det började med att jag fick reda på att min doktor jag var hos i Januari har skrivit i min journal att han opererade, det gjorde han INTE. Och eftersom det stod att jag redan var opererad så fick jag inte träffa en ny läkare. Jag fick tid hos en sköterska som tittade på tån innan jag fick gå till en fotvård. Hon tyckte absolut att hon kunde hjälpa mig med operationen genom att göra en likadan som jag gjorde sist i September. Snällt tänker ni, vansine säger jag. I September fick jag bedövning men eftersom den jag var hos igår inte är läkare fick hon ju inte ge bedövning. Så jag gjorde samma operation som sist men utan bedövning. Tårarna rann och jag började svettas för att det gjorde så ont. Jag hade ju ett val att avbryta men fick hela tiden höra att det värsta var gjort...
Behöver jag säga att jag tänker gå till en privat läkare nästa gång? Behöver jag säga att jag tänker skicka in klagomål till patientnämnden?
Jag har en ny tid på måndag då dom ska kolla om det blev okej.

Inga kommentarer: