söndag 21 juli 2013

Personalfest

I torsdags hade vi personalfest på Stenfasta. 8 personer mumsade i sig god mat och efterrätt innan en variant av 10 kamp startades. 
Vi fick gissa hur mycket en blöja vägde, mitt lag 'Blue eyes' vann den deltävlingen. Woop! 
Sen skulle en disksvamp samt en tidning kastas. Sjukt svårt men kul. 
Det blev mumiebygge också, jag och Tim vann snyggheten men var några sekunder ifrån snabbaste tiden... 
När vi shottat och druckit mer vin var det dags för nästa deltävling. Gå med rullator i en cirkel och stanna när du tror att det gått 2 min. Svårare än vad det låter... 
Vi skulle förflytta oss ner till sjön och passade på att ha kvällens sista tävling påväg ner. Vem kunde ta sig ner fortast och hålla ett ägg kvar på en sked med bara hjälp av munnen? 
När alla poäng var räknade så stod mitt och Tims lag 'blue eyes' som silvermedaljörer! 
Kvällen fortsatte på bryggan med bad, allsång och allmänt mys. 
Tiden gick och folk började lämna oss. Jag som skulle cykla hem blev dock kvar med Martin och Mimmi som skulle sova kvar på jobbet. Det dracks mer vin och vi myste för fullt. 
En helt underbar kväll med andra ord! Är så glad att jag har så härliga kollegor :) 
När klockan blev halv tre var det dags för mig att cykla hem. Det var kolsvart och med endast mobilens blixt som lyse cyklade jag hem. Höll på att krocka med ett stort jävla vildsvin, hade jag inte bromsat och vejat hade jag kört rakt in i svinet som tyckte det var klokt att korsa vägen när jag kom... 


Inga kommentarer: