måndag 1 oktober 2012

Stockholmsmys

En liten återblickt av helgen då. Personalfesten var hur mysig som helst och vi var kvar på restuangen och småpratade länge. Kollegorna droppade av en efter en och när vi bara var fyra stycken kvar rörde vi oss från St Eriksplan till centralen, där promenerade vi till Berns och kom in utan att visa leg. Haha, jag blir lika glad varje gång ;-)
Stenfastagänget mötte upp Paulina och Pernilla, vi varvade pratstunder och dansstunder. Jag tänker minsann gå tillbaka till Berns, sjukt trevligt ställe!
När dem stängde åkte alla åt olika håll förutom jag och Paulina som skulle åt samma håll. Nattbuss till Vallentuna, Paulina hoppade av tre stationer innan mig och jag som aldrig åkt den anslutningen förut blev helt förvirrad när jag hoppade av vid hållplatsen. Som tur var guidade Fredrik mig rätt hem till honom. Det blev aningen senare än planerat, klockan var efter fyra när jag kom fram, ändrade planer alltså. Jag skulle ju sova hos Pernilla om det blev sent. Nu i efterhand var det himla skönt att vakna upp där jag ändå skulle spendera dagen.
I lördags hade vi en riktig bakisdag, tror vi lyckades titta på fem filmer och även lite tvprogram innan det var dags att säga godnatt.
Igårmorse vaknade jag av en puss i pannan och ett " godmorgon sömntuta", klockan var tydligen halv 11 och det var dags att gå upp enligt Fredrik. Han har ju inte direkt någon snooze så det var bara att vakna. Han åkte iväg och tränade och jag kunde lämna sängen i min egen takt, frukosten var framdukad och jag passade på att plugga innan han kom tillbaka.
Sen gick dagen i 180 och jag ville gärna komma hem i skaplig tid så vi skiljdes åt redan kl 14. Det blev lunch/middag för mig på centralen innan tåget rullade hemåt. Den resan var en spännande resa... Vi hoppade över att stanna på en station bla. Men jag kom med livet i behåll till Läggesta där mamma och Albin hämtade mig. Det blev en myskväll hos mormor och morfar innan jag äntligen landade i min egen säng.

Inga kommentarer: