onsdag 28 november 2012

Helgplaner

Igår landade jag under mina sköna täcken innan klockan ens hade blivit 20, jag hade i och med detta planer på att vakna utvilad imorse. Glöm det, det var sjukt svårt att ta sig ur sängen och huvudet värkte. Jag var då i detta läge glad att jag bestämt redan innan att vara hemma ifrån skolan och skriva på tentan. Jag fick vakna i lugn och ro samt äta frukost i min egen takt.
Nu sitter jag här och skriver en årsplan över hur jag vill jobba med matematik i förskolan. Ganska kul faktiskt, däremot ger den mig lite stresskänslor. Tentan ska vara klar på söndag, men då är jag inte hemma på hela dagen, då måste den alltså bli klar redan på lördag. Vilket inte heller går för då ska jag troligen åka till Fredrik. Därför är det bra om den blir klar på fredag, nog för att vi är lediga men jag har en massagetid på förmiddagen och eftermiddagen brukar springa iväg. Drömmen är att den blir klar tills imorgon, där av anledningen till att jag inte gick till skolan idag.
Så, som rubriken skvallrar om så kommer här mina helgplaner:
Fredag: Jag ska på massage och förhoppningsvis bli bättre i ryggen, nu börjar jag bli riktigt trött på att ha en ond rygg att släpa på.
Lördag: Om allt klaffar med skolan så åker jag till Fredrik, om inte så är jag hemma och skriver på tentan.
Söndag: Antingen så vaknar jag upp bredvid Fredrik eller så möter jag upp honom i stan och äter lunch innan jag beger mig mot Johannes brandstation. Jag kan inte riktigt smälta att det är redan nu på söndag jag ska dit, det kändes som att det var jättelångt kvar när det bestämdes. Herregud vad veckorna springer iväg.

Inga kommentarer: