måndag 31 december 2012

2012 - året som har gått

Jag är inte allt för mycket för det här med att man skriver ihop något långt om året som har gått. Därför tänkte jag bara ge er en snabb resumé om mitt 2012.
Emma och jag började året med att gå på en inspelning av tvprogrammet The voice.
Jane ordnade maskerad och jag gick under namnet Lilla My den kvällen.

Vårterminen började med en rasande fart och just för tillfället minns jag inget speciellt stort som hände mer än att jag "flyttade hemifrån" i två veckor. Malin var i Thailand och jag var kattvakt, efte detta har jag blivit grymt sugen på att flytta hemifrån. Men icke, jag får bo hemma en stund till.

I 40-års present fick mamma en överraskning utav mig. Vi skulle åka på Globen, och ja herregud vad högt det var!
Mitt Valborg spenderades i Uppsala med mina två av mina favorittjejer.

Jag började jobba för andra året på världens bästa jobb, Stenfasta. Där spenderade jag dem flesta utav mina sommartimmar.

Under en ledig helg åkte jag och Jane till Göteborg, vi hade det supermysigt med besök på Liseberg och Universeum bla. Skönt att komma bort lite.
Den 23 Juni sa David och Anna ja till varandra och vi fick skåda ett mycket fint bröllop och vara med på en trevlig fest.

Jag lyckades hinna med en hel massa läkarbesök, bla för svinkoppor som jag fick äta antibiotika för.

Det var året, 2012, som jag hade längtat efter sen jag var liten. Dags att fylla 20! Egentligen var det inte så värst speciellt nu i efterhand men det känns ändå skönt att vara "vuxen". Att gå på systemet och komma in på fler krogar har väl varit dem största fördelarna ;-)

Jag träffade under sommaren Fredrik som jag nu stolt presenterar som min pojkvän. Den fina människan lyser upp mina dagar!
Den första helgen i September åkte jag upp till Stockholm för att se när Carolina sprang tjejmilen och jag ska erkänna att jag blev grymt sugen på att själv springa det loppet en dag.

Den 27 September, dagen D! Jag gjorde min livs första operation. Det var mitt nageltrång jag släpat på i tre månader som skulle bort.
Under året som har gått har det blivit en mängd handbollsmatcher tillsammans med Emma.
Både jag och mamma fick nog hjärnblödning eftersom vi under sommaren och hösten började springa vilket varken hon eller jag gjort förut.
När Sveriges nya nationalarena skulle invigas i Oktober var jag, Emma, Pia och Frida på plats. Jag kan nu skryta om för mina framtida barnbarn att jag var med när Friendsarena invigdes.

2012 års halloween kommer inte glömmas i första taget. Den kvällen spenderades med Fredrik, Pernilla och Erik samt deras kompisar. Eller ska jag beskriva dom som en vinbox, en död brud och en rockstjärna?
 Det var under år 2012 som jag efter 8 års rädsla för brandmän jag äntligen tog tag i min fobi. Jag hann med ett besök på Johannes brandstation och jag misstänker att 2013 kommer att bjuda på mer häng med brandmän.
Det var i December jag för första gången satte min fot på akuten, ever. Jag lyckades hålla mig därifrån i 20,5 år men nu kan jag inte skryta med det längre. Jag kan däremot lägga till i min meritlista att ha nål i armen vilket jag inte heller hade haft innan mitt besök på akuten.
Jag har jobbat massvis utav timmar under året på förskolan och jag blir verkligen mer och mer säker på att det är som förskollärare jag vill jobba!
På 365 dagar hinner man med många skoldagar, många redovisningar och framför allt massvis utav tentor hinns skrivas.
Fredriks och mitt första nyår skulle självfallet spenderas tillsammans men en envis influensa stoppade oss och jag får istället umgås med Malin och Hilda. Inte mig emot, då vi brukar ha supermysigt.

Inga kommentarer: