söndag 23 december 2012

En bra anledning att äta godis

Nu står julen för dörren och alla nyårslöften att äta bättre går upp i rök under några dagar. Ska det vara så jäkla svårt att lära sig någongång att äta lite lagom?!
Nåja, det var faktiskt inte julmaten jag skulle skriva om utan om julgodiset. Det är knäck, ischoklad, nötter i hundra sorter, dadlar, fikon, russin och polkagrisar. Och visst känner man sig lite nyttigare att ta ett fikon istället för en knäck?
Men om det är några som kan äta mängder utav ischokladen och polkagrisarna med gott samvete är nötallergikerna.
Tanken slog mig häromdagen att det är inte mycket jag kan äta utav det "goda" på julen. Nötterna går ju solklart bort, lika så knäcken med mandel i, fikon dadlar och russin lika så. Det här med att vara allergisk SUGER verkligen.
Efter all julmat hemma hos mormor avrundar vi alltid med en härlig fruktsallad, jag har fortfarande inte kommit på något jag ska äta istället för den i jul. Snälla allergierna, kan ni försvinna nu?

Inga kommentarer: