lördag 29 december 2012

Julledigt, nej tentaskrivning

Jag skulle vilja använda den här helgen till att riktigt vila upp mig. Knappt gå upp ur sängen och bara mysa. Men icke! Jag har en fyra sidors tenta att skriva på och jag har läst 1/5 böcker till denna... Jag har nu knappt kommit upp i en skriven sida. Men herregud den behöver inte vara klar idag. Jag har mer än 30 timmar på mig...
Varför jag gör det här i sista stund? Av den enkla anledningen att jag inte har haft tid innan. Julen kom och jag har jobbar. Så nu är det bara att bita i det sura äpplet och skriva tills fingrarna glöder.
Den ska faktiskt inte in förrens på torsdag morgon men eftersom mitt nyår ska spenderas med Fredrik måste den bli klar redan imorgonkväll. Jag är nu bara liiite avundsjuk på mina klasskompisar som 1: Redan är klara och 2: Inte har några nyårsplaner..
Och jag är ännu mer avundsjuk på dom som inte pluggar och kan ta semester. Jag har x antal vänner som är utomlands nu. När kan vi på högskolan ta semester i två veckor? Aldrig.

Inga kommentarer: