söndag 2 december 2012

Söndagen den 2:a december

Idag har jag varit med om en otroligt händelserik dag i huvudstaden. Nåja, det första äventyret började redan i Södertälje. Dörrarna på tåget gick inte att stänga, obervera att vi åtminstonde kom till Södertälje trots minusgrader och snö.
I en timme gjordes det tappra försök att laga dörrarna, vi blev evakuerade till en ny vagn. Men det fungerade endå inte. Till slut fick vi hoppa på ett annat tåg som också skulle till Stockholm, 1 timme och 20 min senare än tänkt fick jag äntligen pussa på Fredrik igen.
Jag och Fredrik gick på stan, åt lunch, var på julmarknaden i gamla stan, drack kaffe samt letade upp Johannes brandstation innan jag vinkade av honom vid tunnelbanan för att bege mig mot stationen.
Mer om detta i ett eget inlägg.
Väl klar hos brandmännen gick jag till centralen och hoppade på tåget hemåt. Jag fick sitta bredvid en äldre dam som pratade HELA vägen. Sjukt mysig liten tant som när jag skulle kliva av hälsade att jag skulle bli en superbra förskollärare, det kände hon från min utstrålning. Tack damen för dom fina orden! Hon räddade min kväll och jag ska tänka på henne när allt känns surt.

Inga kommentarer: