tisdag 4 december 2012

Strömlöst

I söndags när jag satt på tåget till Stockholm så passade jag på att ladda mobilen, att lyssna på musik drar ju sjukt mycket ström så ja jag tjuvade lite ström av SJ.
När vi sen fastnade i Södertälje med dörrfelet så stängdes tåget av och så även strömmen. Sen dess har inte min laddare fungerat... När jag verkligen insåg detta hemma sen, paniken som infann sig innan jag kom på att Albin har en likadan laddare. Puh!
Nu råkar det ju vara så att han laddar sin mobil på natten, och jag med. Två mobiler men bara en laddare...
Igår löste vi det genom att jag laddade min mobil innan han gick och la sig, tror ni jag kom ihåg det idag? Icke...
 Nu sitter jag här med 14% batteri kvar som då är tänkt ska räcka tills imorgon eftermiddag. Smidigt Edvina...
Eftersom Iphone drar galet med ström så kommer den väl inte ens överleva natten. Så jag smyger in till Albin och tar laddaren när han har somnat och lämnar tillbaka den innan jag somnar. På så sätt har jag lite mera ström att röra mig med...
Ja, jag ska köpa ny. Men har jag varit i en butik där dom säljer laddare, ehm nej.

Inga kommentarer: