onsdag 9 januari 2013

Dubai

Jag och Paulina mötte upp två av hennes jobbarkompisar igår och självklart pratades det resor eftersom Paulina nu har åkt iväg på en två månaders lång resa till värmen. Vi fick se på bilder ifrån Dubai och jag blev kär med en gång. Vilken fin stad, dit ska jag verkligen åka! Satt och tittade på resor dit idag, jag som inte är så värst bra på geografi trodde att Dubai låg ganska nära här. Men det kan man ju säga att det inte gjorde, 12 timmars flygresa dit. Vafan då kan man ju lika gärna åka till Thailand...
Nu är jag inte lika övertygad om att jag vill åka dit längre. Men vi får se framåt våren hur det blir.
Efter att jag kramat Paulina hejdå med tårar i ögonen så mötte jag upp Pernilla. Vi gick och fikade och bara myste. Jag hann med tre fikaomgångar igår så en promenad när jag kom hem var välbehövligt så att säga...
Jag och Pernilla började även att spåna på en par-weekend till typ London tillsammans med Fredrik och Erik. Vi får se hur det blir med allt resande men drömma måste man ju få göra :)

Inga kommentarer: