söndag 13 januari 2013

En underbar helg

När tentan blev klar i fredags så kunde jag bara fokusera på helgen. I lördags blev det ett besök på ikea innan Melvin som fyllt år firades. Det bjöds på god mat, gott fika och trevligt sällskap.
När det blev hemgång släppte mamma av mig och Fredrik plockade upp mig. Äntligen fick jag pussas med min nallebjörn igen efter mer än en månad!
Vi åkte hem till honom och bara njöt av varandras sällskap. Eftersom vi inte träffats sen innan jul blev det julklappsbyte. Jag fick ett "presentkort" på mängder utav olika spabehandlingar. Världens bästa julklapp!
Det blev en sen middag iform av rostbiff i ugn, sås och sallad och till detta ett smaskigt vin. Jag gick och la mig med ett leende på läpparna eftersom jag fick sova med världens bästa kille. Imorse vaknade jag med ett leende igen av att Fredrik väckte mig och upplyste om att klockan var dags att gå upp för länge sen. Ops, jag sover alltid länge där...
Eftermiddagen spenderade vi ute i det sköna vädret med en promenad. Supermysigt, och innan vi vände hemåt igen blev det kaffe hemma hos Fredriks mormor. En riktig myseftermiddag med andra ord.
Kvällen spenderades framför en film innan det var dags att säga hejdå. Usch, hatar söndagar!
Nu har jag varit hemma en dryg timme, har hunnit skicka in tentan samt bokat uppringningstid på vårdcentralen. Min sovmorgon jag hade planerat är inställd. 8.25 ska dom ringa imorgon... Håll tummarna att dom har en operationstid för mig på torsdag nu!

Inga kommentarer: